Helsingin kaupunginosat Helka ry HelsinginSeutu-portaali Helsingin kaupunki
YTV Reittiopas Kaupunginkirjastot
Etusivu
Siirry alas Vastaa viestiin
Aihe: Vs:SPAR-kaupan tilat
A.Y. 25.8.2009 2:06
Mellunmäkeen muutin vuonna -87, ollessani 2 vuotias. Kiinteistön vieressä oleva tarha on minulle erittäin tuttu ja herättää minussa paljon lämpimiä muistoja, siellä kävin esikouluni. Ennen Spar-kauppaa taisi paikalla olla Rabatti-niminen kauppa ja sitäkin ennen oli sen niminen perheyritys, kauppa sekin nimeltään T-Kauppa. Muistaako kukaan sitä? Mellunmäessä asuin ja vartuin, sielä kävin kouluni, siellä vedin ekat kännit, siellä sain ensisuudelmani...paljon muistoja. Aluellta muutin pois vuonna 2006, paljon asioita mahtuu tuohon aikaväliin. Jos kaupan tilaan perustetaan esim se Kebebravintola, en näkisi siinä mitään ongelmaa liittyen viereiseen tarhaan. Pääliikeideanan paikallahan tulee olemaan aterioiden myynti, eikä sinne millään ilveellä saa A-oikeuksia. Sitäpaitsi tarhahan taitaa mennä klo 15(?) aikoihin kiinni, joten ei se varmaan ketään häiritse jos naapurin Pena käy vetäsemässä iltaoluen

Itse kuitenkin olen erittäin skeptinen että siihen mitään ravintolaa saadaan laitettua kasaan.

Pieni offtopic, mutta muistan kun mellunmäen Esso lopetettiin, se oli erittäin perseestä!

Reply Quote
Hille 21.9.2009 10:33
Kaupan tiloihin on tulossa ravitola,kioski ja leipomo. Ovat saaneet luvat elokuussa 09.
Kyllä ed.mainituista tullee paljon ongelmia ja lisäharmia alueelle.
Surullista,että kaikki kivat asuinalueet pilataan.EIKÖHÄN LAITETA PAIKKA BOIKOTTIIN!

Reply Quote
hyvä hyvä 21.9.2009 11:23
Ei tietenkään boikotoida vaan toivotetaan yrittäjä / yrittäjät tervetulleeksi, siellä nurkalla ei olekkaan mitään palveluita.

Reply Quote
Jani 21.9.2009 18:47
hyvä hyvä kirjoitti:
QUOTE:
Ei tietenkään boikotoida vaan toivotetaan yrittäjä / yrittäjät tervetulleeksi, siellä nurkalla ei olekkaan mitään palveluita.

Nyt parhaillaan rakennetaan Tradekan lähikauppaa (Siwa/Valintatalo) Rukatunturintien ja Mellunmäentien risteykseen. Eli palvelut parantuvat näillä kulmilla .

Reply Quote
mellunmäen mies 22.9.2009 18:31
Hienoa, että alueemme siistiytyy!

Tyhjillään olleet Sparin toimitilat ovat levittäneet slummimaista ilmapiiriä, joten ravintola elävöittänee ja rauhoittanee ränsistynyttä aluetta.

Ravintolan sekä uuden Mellunmäentien ja Rukatunturintien risteyksen lähikaupan myötä myös palvelutarjonta paranee, joten lähistön omistusasuntoihin voi odotella mieluisaa arvonlisää. Lisäksi Mellunmäentietä jatketaan ja sen uuteen päähän rakennetaan huoltoasema, joten sitäkin kaivanneet saavat helpotusta.

Ostovoima lisääntyy Rukatunturintie 5:n pientaloilla (noin 150 uudisasukasta) sekä Mellunmäentien varren artesaaniasunnoilla, jotka laitetaan huoltoaseman ja kaupan väliin.

Itse tulen ainakin käyttämään kyseisiä palveluja luultavasti runsaasti, kun kerran ovat kävelyetäisyydellä.

Reply Quote
janita 24.9.2009 8:01
Kiitos tiedosta,olenkin ihmetellyt mikä mahtaa tuon kuopan täyttää....siis kauppa upeeta olen jo oven kahvassa kiinni

Reply Quote
Patrick 13.10.2009 11:43
Hille kirjoitti:
QUOTE:
Kaupan tiloihin on tulossa ravitola,kioski ja leipomo. Ovat saaneet luvat elokuussa 09.
Kyllä ed.mainituista tullee paljon ongelmia ja lisäharmia alueelle.
Surullista,että kaikki kivat asuinalueet pilataan.EIKÖHÄN LAITETA PAIKKA BOIKOTTIIN!

Elikkä olen tänään ollut Rakennusvalvontaan yhteydessä ja vahvistan että rakennukseen tulee 50 paikkainen Kebab-ravintola sekä Kioski.

Reply Quote
Lähiasukas 5.11.2009 13:06
Hyvähän se vain on, että saamme palveluja lähemmäksi. Valintatalo ja nyt vielä ravintola ym. Aivan upeeta. Milloinkohan tämä ravintola valmistuu?

Reply Quote
naapuri 10.12.2009 19:51
Voisikohan Patrick täsmentää tietoja ravintolasta?

Helsingin kaupunginhallitukselle jätetyn Tosun Döner Oy:n poikkeamislupahakemuksen perusteella tiloihin olisi tulossa ainoastaan kebab-tuotantolaitos. Sille kaupunginhallitus antoi luvan.
http://www.hel.fi/static/public/hela/Kaupunginhallitus/Suomi/Esitys/2009/Halke_2009-08-31_Khs_29_El/C0889C4F-4477-4165-B5F4-C6B55ADC2401/Tosun_Doner_Oyn_poikkeamishakemus.pdf

Ravintola olisi kyllä tervetullut lisä. En ole varmasti ainut joka odottelee jo kieli pitkällä sellaista tänne!

Reply Quote
Patrick 13.12.2009 12:03
Elikkä niinkuin aiemmin kerroin niin kauppaan on haettu uusi lupa kioskia ja kebab-ravintolaa varten. Ymmärtääkseni omistajat vetivät pois hakemuksen kebab-tuotantoa varten koska sellaista ei oltais hyväksytty.

Kävin viikko sitten katsomassa rakennusta ja näyttää siltä että ravintola olisi valmis. Eiköhän se kohtapuolin avaa ovenska ellei tule mutkia vastaa.

Reply Quote
naapuri 15.12.2009 18:36
Ok. Ravintolalta se tosiaan alkaa vaikuttaa. Ongelma on vaan ettei mistään julkisista lähteistä löydy haettuja lupia. Ravintolahan vaatisi muun muassa kaavamuutosta. Kioski käsittääkseni ei.

Jos ei tule juottolaa niin haitaanneeko tuo. Kioski ja ruokaravintola kivenheiton päässä olisi kyllä tervetullutta extraa!

Reply Quote
Patrick 16.12.2009 21:45
Kävelin tänään rakennuksen ohi ja nyt julksivuun on tullut tarroja yms. Eli olisi tulossa Red Wings-niminen ravintola jossa A-oikeudet ja ilmeisesti viisi biljardipöytää. Kaavamuutosta ei tarvitse tehdä kun tontti on aikoinaan kaavoitettu ravitsemusliikkeen käyttöön.

Reply Quote
Jaro 5.1.2010 20:14
Kävelin myös ohi ja lupaavalta näyttää.
Tupakoitsijat ja aukiolo olivat asiat, jotka lähialuuen asukkaiden kannalta askarruttaa, meinaan jos esim. röökiporukka parkkeeraa mölisemään klo:01:00 oven eteen, eivät lähitalon asukkaat varmaan tykkää.
Toivottavasti yrittäjä ottaa lähialueen asukkaat huomioon, he tuskin haluavat kallion tunnelmaa mellunmäkeen.

Reply Quote
Meltsi 23.1.2010 19:18
Olen itse jo käynyt kyseisessä Red Wings- nimisessä ravintolassa. Oikein miellyttävä kokemus oli. Sisällä 3 biljardipöytää ja hyvin istumapaikkoja. A-oikeudet on oikein hieno juttu. Pitäähän joka kulmilla olla oma lähi kapakkansa. Sisältä löytyi myös tupakointihuone, eli lähi talojen asukkaiden ei tarvitse huolehtia että yön tupakoijat ravintolan ulkopuolella metelöisivät häiritsevästi. Myös hyvä asia on että ihmiset eivät metelöi ja ryyppää kotonaan ja häiritse samlla kaikkia naapureitaan, vaan ovat jossain muualla.

Kaikki mukaan Red Wingsin virallisiin avajaisiin 29.1.2010 !!

Reply Quote
Patrick 24.1.2010 9:57
Meltsi kirjoitti:
QUOTE:
Olen itse jo käynyt kyseisessä Red Wings- nimisessä ravintolassa. Oikein miellyttävä kokemus oli. Sisällä 3 biljardipöytää ja hyvin istumapaikkoja. A-oikeudet on oikein hieno juttu. Pitäähän joka kulmilla olla oma lähi kapakkansa. Sisältä löytyi myös tupakointihuone, eli lähi talojen asukkaiden ei tarvitse huolehtia että yön tupakoijat ravintolan ulkopuolella metelöisivät häiritsevästi. Myös hyvä asia on että ihmiset eivät metelöi ja ryyppää kotonaan ja häiritse samlla kaikkia naapureitaan, vaan ovat jossain muualla.

Kaikki mukaan Red Wingsin virallisiin avajaisiin 29.1.2010 !!

Mukavaa kuulla että kyseiseen ravintolaan on panostettu. Täytyypähän käydä ja tehdä tuttavuutta ravintolaan. Viimeisimpien tietojen mukaan avajaiset 30.1.2010

Viimeksi muokattu: 24.01.10 19:33 Patrick. Syy: virhe
  Reply Quote
Marjut 31.1.2010 22:45
Varsinaisiin avajaisiin en ehtinyt mutta tänään käytiin miehen kanssa syömässä. paikka vaikutti kiinnostavalta ja tarjoilijatyttö hyvin palvelualttiilta vaikkakin vielä kokemattomalta. Ruoanteko kesti hieman turhan kauan mutta lopulta tultuaan vei kyllä nälän ihan hienosti.
Kunnon screenikin löytyy eli pihviä pureskellessa saattoi seurata kuinka isot miehet hyppivät riemusta loikatessaan Itävallassa yli 2oo metriä...
Seuraavalla kerralla päätimme kokeilla jotain helpompaa eli pizzaa ja olutta

Reply Quote
Siirry ylös Vastaa viestiin